Avustralya’nın en önemli gazetesinde ‘Abdullah Öcalan’a özgürlük’ ilanı

7
                    “Vakit geldi” başlığı altında Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’a özgürlük, Kürdistan’a barış talebinin yer aldığı ilanda İngiliz sendikacıların Abdullah Öcalan’ın fotoğraflarını kaldırdığı bir fotoğraf dikkat çekti.

1831 yılında yayın hayatına başlayan The Sydney Morning Herald, o tarihten beri sürekli yayınlanan en eski gazete olarak da önem kazanıyor. Mart 2020 verilerine göre günlük okuyucu sayısı 11 milyonun üzerindeydi.

Bunun 10 milyon 701 bini dijital ortamda gazete okuyucusu olurken, kağıt versiyonu 1,536 milyon satıyor.

Günlük olarak Sydney’de çıkan gazetenin yayın çizgisi politik olarak ılımlı şeklinde değerlendiriliyor.

Britanya’nın 1,5 milyon üyeli en büyük sendikası Unite the Union ile 700 bin üyeli GMB sendikalarının bir süredir Kürt Halk Önderi’nin uluslararası hukuka aykırı olarak 15 Şubat 1999’da kaçırılarak esaret altına alındığının hatırlatıldığı ilanda, 2015’te 10 milyonu aşkın kişinin Kürt Halk Önderi Abdullah Öcalan’a özgürlük için yürütülen kampanyaya katıldığı kaydedildi.

İlanda şu ifadeler yer alıyor: “Öcalan, sadece bütün bölgede kilit bir rol oynayacak Kürt sorununu çözebilecek etkili bir siyasi figür değil, aynı zamanda Rojava (Kuzey Doğu Suriye’de) hayat bulan demokratik konfederalizm fikrinin de sahibidir. Bu model sayesinde savaşla sarsılan bir bölgede Rojava demokrasi ve özgürlüğün sembolü olmuştur. Ayrıca Türk hükümetinin başını çektiği Ortadoğu’daki çatışma ve gerginliklerin Abdullah Öcalan ve diğer siyasi tutukluların özgür kalmasıyla son bulacağını inanıyoruz.”

“Öcalan’a özgürlük” kampanyası uzun bir süredir milyonlarca üyesi olan Birleşik Krallık sendikaları öncülüğünde yürütülüyor.

Britanya’nın en büyük sendikaları olan Unite The Union ve GMB Nisan 2016’da aldıkları ortak kararla Freedom for Öcalan (Öcalan’a özgürlük) kampanyası başlatmışlardı. Geçen süre içerisinde yüzbinlerce üyesi olan çok sayıda işçi sendikası da kampanyaya katıldı.

Yorum Yaz