Londra Çinli üç ‘gazeteci’yi sınırdışı etti: Gerçekte casustular!

0
4

İngiliz gazete Daily Telegraph, Çinli farklı haber ajanslarına çalıştıklarını öne süren üç kişinin “gerçekte Çin devlet Güvenlik Bakanlığı’na çalıştığı ve geçen yıl içerisinde Birleşik Krallık’a geldiklerini yazdı.

Gazeteye göre “gerçek kimlikleri MI5 (İngiliz iç güvenlik servisleri) tarafından tespit edildi ve Çin’e gönderildiler.”

Çin ile Birleşik Krallık arasındaki ilişkileri özellikle Hong Kong ve Sincan Uygur Özerk Bölgesi’ndeki baskılardan dolayı gergin durumda.

Birleşik Krallık, iç güvenlik gerekçesiyle Çinli şirket Huawei’nin kendi topraklarındaki 5G operatörleri arasında yer almasına da izin vermedi. Ayrıca İngilizce yayına yapan Çin kamu televizyonu CGTN’nin lisansını da iptal etti. Londra, bu haber kanalını Çin Komünist Partisi’nin bağlı olarak değerlendiriyor.

Çin yönetimi, Londra’nın kararlarına “zulüm” ve “manipülasyon” diyerek tepki gösterdi. Dışişleri Bakanlığı sözcüsü Wang Wenbin, “Birleşik Krallık bir yandan basın özgürlüğü ile övünüyor, diğer yandan gerçekleri küçümsüyor ve CGTN yayınlarını engelliyor” dedi. Wenbin, Londra’yı bu “siyasi manipülasyona derhal son vermeye ve hatalarını düzeltmeye” çağırdı.

CEVAP VER

Please enter your comment!
Please enter your name here